Facebook Google Plus YouTube Pinterest Instagram



Pro školy




Odběr novinek

Přihlásit se k odběru




   

Pobočka Frýdek oddělení pro děti a mládež - lekce


Nabídka besed pro školní rok 2022/2023
oddělení pro děti a mládež, Jiráskova 506

 
 

Kontaktní osoby:
Petra Plachá, e-mail: placha@mkfrydek.cz
Mgr. Barbora Heinrichová, e-mail: heinrichova@mkfrydek.cz
Telefon: 558 113 414

NABÍDKA BESED PRO I. STUPEŇ


PASOVÁNÍ
Cílová skupina: 1. ročník
Anotace: Soubor 3 lekcí v průběhu školního roku, kde se žáci seznámí s knihovnou, knihami vhodnými pro začínající čtenáře. Při posledním setkání obdrží knihu z projektu „Knížka pro prvňáčka“.
Klíčové kompetence: k učení, komunikativní
Vzdělávací oblast: jazyk a jazyková komunikace

ČTENÁŘSKÁ DÍLNA
Cílová skupina: 3.-5. ročník
Anotace: Přijďte si číst do knihovny! Nabízíme vám klidné prostředí, množství knih různých žánrů
Klíčové kompetence: k učení, komunikativní, k řešení problémů
Vzdělávací oblast: jazyk a jazyková komunikace

TO NEJLEPŠÍ Z VEČERNÍČKŮ
Cílová skupina: 2. ročník
Anotace: Kdo je a jak vypadá večerníček? Seznámení s historií televizních večerníčkových pohádek a  nejznámějšími večerníčky. Hádanky a písničky z večerníčků.
Klíčové kompetence: k učení, komunikativní, pracovní
Vzdělávací oblast: jazyk a jazyková komunikace, člověk a jeho svět

O ČERTOVI
Cílová skupina: 1.-3. ročník
Anotace: Poetické dramatické čtení o lidské povaze a vánočním čase. Malá výtvarná dílna k tomu.
Klíčové kompetence: k učení, komunikativní, sociální a personální, občanské
Vzdělávací oblast: jazyk a jazyková komunikace, člověk a jeho svět, umění a kultura

POHÁDKY VÁCLAVA ČTVRTKA
Cílová skupina: 2. ročník
Anotace: Svět spisovatele Václava Čtvrtka, jeho dětství, život a příběhy. Jičín město pohádky a  Rumcajs.
Klíčové kompetence: k učení, komunikativní, pracovní
Vzdělávací oblast: jazyk a jazyková komunikace, člověk a jeho svět

JAK SE VAŘÍ KNIHA
Cílová skupina: 2.-3. ročník
Anotace: Hravou formou si představíme celý proces vzniku knihy, od fantazie autora až po vydání celého příběhu v podobě knihy a její cesty do knihovny. Ukázka různých druhů knih – klasické, interaktivní, prostorové, také rozdíl mezi zábavnou a naučnou literaturou.
Klíčové kompetence: k učení, komunikativní, sociální a personální
Vzdělávací oblast: jazyk a jazyková komunikace, člověk a společnost, člověk a jeho svět, informační a  komunikační

ŽBLUŇKŮV ZTRACENÝ KNOFLÍK
Cílová skupina: 2. ročník
Anotace: Poutavý příběh o dvou žabích kamarádech Kvakovi a Žbluňkovi zpracovaný metodou kritického myšlení (RWCT). Děti pomocí této metody najdou ten správný ztracený Žbluňkův knoflík.
Klíčové kompetence: k učení, komunikativní, k řešení problémů, pracovní, sociální a personální
Vzdělávací oblast: jazyk a jazyková komunikace, člověk a jeho svět

KOUZELNÁ BATERKA
Cílová skupina: 2. ročník
Anotace: Dramatické čtení příběhů o zodpovědnosti ze stejnojmenné knihy spisovatelky Olgy Černé. Zamyšlení nad tím, co vše by se dalo oživit kouzelnou baterkou.
Klíčové kompetence: k učení, komunikativní
Vzdělávací oblast: jazyk a jazyková komunikace, člověk a jeho svět, umění a kultura

KDO MALUJE KNIHU
Cílová skupina: 3.-4. ročník
Anotace: Jak vzniká a k čemu slouží ilustrace? Povíme si o vybraných ilustrátorech českých knih pro děti, ukážeme si ilustrace v knihách. Děti vytvoří vlastní ilustraci podle čteného příběhu.
Klíčové kompetence: k učení, komunikativní, pracovní
Vzdělávací oblast: jazyk a jazyková komunikace, člověk a jeho svět, umění a kultura

PŘÍBĚHY ASTRID LINDGRENOVÉ
Cílová skupina: 3.-4. ročník
Anotace: Seznámení se životem a tvorbou Astrid Lindgrenové, švédské spisovatelky knih pro děti, podle životopisné knížky přeložené z norského originálu.
Klíčové kompetence: k učení, komunikativní
Vzdělávací oblast: jazyk a jazyková komunikace

DRAKA JE LEPŠÍ POZDRAVIT
Cílová skupina: 3.-4. ročník
Anotace: Beseda o zásadách slušného chování (etiketě) a mezilidských vztazích nejen v běžném životě, ale i v on-line prostředí (netiketě).
Klíčové kompetence: k učení, komunikativní, sociální a personální, občanské, k řešení problémů
Vzdělávací oblast: jazyk a jazyková komunikace, člověk a společnost, člověk a jeho svět, informační a  komunikační technologie

KNÍŽKY ZE ZLOBILOVA
Cílová skupina: 5. ročník
Anotace: Už jste někdy byli ve Zlobilově a víte, kde se nachází? Představíme si humorné příběhy o  zlobení dětí, o léčení některých dětských „nemocí“ jako je hubatida, ještěchvilkína, lakomice a  vydáme se s Vlčkem do Školy vychytralosti.
Klíčové kompetence: k učení, komunikativní, sociální a personální
Vzdělávací oblast: jazyk a jazyková komunikace, člověk a jeho svět

PÁTREJTE S KNIHOU
Cílová skupina: 4.-5. ročník
Anotace: Znáte příběhy plné napětí a záhad? Víte jak pracují detektivové? Představíme si detektivní příběhy pro děti a vyzkoušíme si náš postřeh a detektivní schopnosti.
Klíčové kompetence: k učení, komunikativní, sociální a personální, občanské, k řešení problémů
Vzdělávací oblast: jazyk a jazyková komunikace, člověk a společnost

SMĚJEME SE S KNÍŽKOU
Cílová skupina: 5. ročník
Anotace: S knížkou se můžeme i zasmát. Povídání o humoru v dětské literatuře, zábava s jazykolamy.
Klíčové kompetence: k učení, komunikativní
Vzdělávací oblast: jazyk a jazyková komunikace, člověk a jeho svět, člověk a zdraví

KNIHY PRO DESETILETÉ DĚTI
Cílová skupina: 5. ročník
Anotace: Každý čtenář má jiné chutě ke čtení, představíme si ty nejoblíbenější současné knihy pro děti tohoto věku. Různé žánry, příběhy a podoby knih, které mohou zaujmout.
Klíčové kompetence: k učení, komunikativní
Vzdělávací oblast: jazyk a jazyková komunikace, člověk a jeho svět

BOJÍME SE RÁDI
Cílová skupina: 4.-5. ročník
Anotace: Představíme si žánr hororů a přečteme si spoustu strašidelných ukázek. Seznámíme se také se strachem ve filmech, tajemnou krabicí, do které si můžeme zkusit sáhnout, a knížkami ke tvoření a  vaření se strašidelnou tématikou.
Klíčové kompetence: k učení, komunikativní
Vzdělávací oblast: jazyk a jazyková komunikace, člověk a jeho svět

SVĚT DĚTÍ
Cílová skupina: 5. ročník
Anotace: Povídání o životě dětí v různých dobách inspirované knihou Svět dětí. Ukázky dobových předmětů, vzpomínky z dětství.
Klíčové kompetence: k učení, komunikativní, sociální a personální
Vzdělávací oblast: jazyk a jazyková komunikace, člověk a společnost, člověk a jeho svět

PRAVĚK
Cílová skupina: 5. ročník
Anotace: Povídání o velikánech žijících v pravěku. Pravěk v literatuře, ve filmu. Malíř a ilustrátor Zdeněk Burian. Soutěž „Vyznáte se v pravěku?“.
Klíčové kompetence: k učení, komunikativní
Vzdělávací oblast: jazyk a jazyková komunikace, člověk a jeho svět, umění a kultura

VZHŮRU NA KOUZELNÝ STROM
Cílová skupina: 4.-5. ročník
Anotace: Seznámení se sci-fi a fantasy literaturou pro mladší čtenáře. Beseda o tom, že fantasy svět je opravdu kouzelný a je v něm skoro všechno možné.
Klíčové kompetence: k učení, komunikativní, sociální a personální
Vzdělávací oblast: jazyk a jazyková komunikace, člověk a jeho svět

KOMIKSY
Cílová skupina: 5. ročník
Anotace: Vznik a historie tohoto v současné době rozmáhajícího se žánru, co všechno musí správný komiks mít. Ukázky nejznámějších světových i českých komiksů. Jak se kreslí komiks, komiksové postavičky, manga. Vyzkoušení komiksové tvorby.
Klíčové kompetence: k učení, komunikativní
Vzdělávací oblast: jazyk a jazyková komunikace, člověk a jeho svět, umění a kultura

POHÁDKY S HÁDANKOU
Cílová skupina: 4.-5. ročník
Anotace: Kreativní a zábavná lekce se soutěžním hledáním správných řešení hádanek v příbězích, pohádkách a hádankách.
Klíčové kompetence: k učení, komunikativní, sociální a personální
Vzdělávací oblast: jazyk a jazyková komunikace

NEJSEM NA SVĚTĚ SÁM
Cílová skupina: 4.-5. ročník
Anotace: Poutavé povídání o tom, jak se žije handicapovaným lidem, co všechno mohou zažít a co je pro ně důležité. Vyzkoušíme si, jak vnímají svět nevidomí, neslyšící, tělesně postižení.
Klíčové kompetence: k učení, komunikativní, sociální a personální, k řešení problémů
Vzdělávací oblast: jazyk a jazyková komunikace, člověk a společnost, člověk a jeho svět, člověk a  zdraví


NABÍDKA BESED PRO II. STUPEŇ


KYTICE KARLA JAROMÍRA ERBENA
Cílová skupina: 6. -7. ročník
Anotace: Naše nejznámější sbírka balad. Znáte je? Zkusíme si je blíže představit.
Klíčové kompetence: k učení, komunikativní
Vzdělávací oblast: jazyk a jazyková komunikace, umění a kultura, multimediální výchova, dítě a jeho psychika

JAK VZNIKÁ KNIHA
Cílová skupina: 6. ročník
Anotace: Povídání o vzniku knihy, písma, knihtisku, ale také o tom, jak může kniha vypadat dnes (e- knihy, audioknihy).
Klíčové kompetence: k učení, komunikativní
Vzdělávací oblast: jazyk a jazyková komunikace, umění a kultura, multimediální výchova

ALFA BOX
Cílová skupina: 6. -7. ročník
Anotace: Seznámení se známými osobnostmi metodou RWCT (Tomáš Garrigue Masaryk, Thomas Alva Edison…).
Klíčové kompetence: kompetence k učení, komunikativní, kompetence sociální a personální, kompetence k řešení problémů
Vzdělávací oblast: člověk a společnost, umění a kultura, jazyk a jazyková komunikace

KOMIKSY
Cílová skupina: 6. ročník
Anotace: Vznik a historie tohoto žánru.
Klíčové kompetence: kompetence k učení, komunikativní
Vzdělávací oblast: umění a kultura, jazyk a jazyková komunikace, člověk a jeho svět

DOBRODRUŽSTVÍ V KNIHÁCH
Cílová skupina: 6. -9. ročník
Anotace: Žáci se seznámí s díly klasické literatury, ale i novou produkcí.
Klíčové kompetence: kompetence k učení, komunikativní
Vzdělávací oblast: umění a kultura, jazyk a jazyková komunikace, člověk a jeho svět

NEJVÍCE SE ČTE…..
Cílová skupina: 7. -9. ročník
Anotace: Seznámení s knihami, které nejvíce letí.
Klíčové kompetence: kompetence k učení, komunikativní
Vzdělávací oblast: umění a kultura, jazyk a jazyková komunikace, člověk a jeho svět

SVĚT FANTASY
Cílová skupina: 7. -9. ročník
Anotace: Rozdíl mezi fantasy a sci-fi, ukázky knih a filmů.
Klíčové kompetence: kompetence k učení, komunikativní
Vzdělávací oblast: umění a kultura, jazyk a jazyková komunikace, člověk a jeho svět, multimediální výchova

TAJEMSTVÍ NAŠICH JMEN
Cílová skupina: 7. -9. ročník
Anotace: Jména, příjmení, jejich původ, význam a zajímavosti.
Klíčové kompetence: kompetence k učení, komunikativní, kompetence občanské
Vzdělávací oblast: jazyk a jazyková komunikace, člověk a společnost

HOŘKÉ ZRÁNÍ
Cílová skupina: 7. -9. ročník
Anotace: Téma dospívání v literatuře.
Klíčové kompetence: kompetence k učení, komunikativní, kompetence občanské, kompetence sociální a personální
Vzdělávací oblast: jazyk a jazyková komunikace, člověk a společnost

HOLOCAUST
Cílová skupina: 7. -9. ročník
Anotace: Téma holocaustu v komiksech, denících a filmech.
Klíčové kompetence: kompetence k učení, komunikativní, kompetence občanské, kompetence sociální a personální
Vzdělávací oblast: jazyk a jazyková komunikace, člověk a společnost, člověk a jeho svět

J. R. R. TOLKIEN A JEHO SVĚT
Cílová skupina: 7. -9. ročník
Anotace: Představení jednoho ze zakladatelů fantasy literatury.
Klíčové kompetence: kompetence k učení, komunikativní, kompetence sociální a personální
Vzdělávací oblast: jazyk a jazyková komunikace




zpět     nahoru     domů
tisk




Městská knihovna Frýdek-Místek, příspěvková organizace,
Jiráskova 506, 738 01 Frýdek-Místek,IČO: 47999721,
tel: + 420 558 113 412, +420 558 113 496
email:info@mkfrydek.cz, info@mkmistek.cz
Zřizovatelem Knihovny FM je statutární město Frýdek-Místek.
Evidenční číslo MK ČR: 2117



Zpracování cookies

Používáme cookies k optimalizaci webových stránek a služeb.
  Nezbytné cookies (funkčnost stránek)
Cookies třetích stran   Youtube - přehrávání vložených youtube videí
  Google analytics - statistika návštěvnosti
  AddThis - možnost sdílení na sociálních sítích
Vše o cookies, které používáme.