Facebook Google Plus YouTube Pinterest Instagram



Pro školy




Odběr novinek

Přihlásit se k odběru




Pobočka Místek oddělení pro děti a mládež - lekce


Nabídka besed pro základní školy
školní rok 2023/2024
Vážení,
dovolujeme si vám nabídnout témata knihovnických besed pro žáky vaší školy. Modře jsou označeny nově zařazené besedy. Ovšem i u těch stávajících dochází k aktualizacím a obměnám.

Besedy objednávejte telefonicky či emailem:
- oddělení pro děti a mládež: 558 113 493, bebkova@mkmistek.cz; fucimanova@mkmistek.cz
- hudební oddělení/Teen zone: 558 113 498, rovnanikova@mkmistek.cz

Popřípadě osobně v Městské knihovně Frýdek-Místek, pobočka Místek, v oddělení pro děti a mládež či v hudebním oddělení/Teen zone, Hlavní třída 111, a to v aktuální otevírací době. Besedy probíhají denně kromě středy v době od 8:00 do 11:30. Individuální čas návštěvy možný po domluvě.




BESEDY PRO PRVNÍ STUPEŇ A 6. ROČNÍK ZŠ
Besedy probíhající v oddělení pro děti a mládež



PRVNÍ ČTENÍ „Ahoj knihovno“ (1. třída)
Anotace: Přijďte se seznámit s knihovnou, knihami pro začínající čtenáře. Zažijete hrátky
s různými druhy abecedy a zaposloucháte se do čteného příběhu.
Klíčové kompetence: k učení, komunikativní
Vzdělávací oblast: průřezové

DRUHÉ ČTENÍ „V knihovně jako doma“ (2. třída)
Anotace: Seznámení s knihami pro malé čtenáře a aktivní práce s příběhem pomocí metody kritického čtení.
Klíčové kompetence: k učení, komunikativní
Vzdělávací oblasti: průřezové

PYTLÍK A FLAŠKA: FLAŠKA A PYTLÍK… (1. – 2. třída)
Anotace:
Může plastová flaška putovat ze zahradní slavnosti až do útrob velryby? Na základě čteného příběhu se podíváme „na zoubek“ plastům.
Klíčové kompetence:
k učení, komunikativní, sociální a personální
Vzdělávací oblasti:
jazyk a jazyková komunikace, člověk a jeho svět, ekologie

POHÁDKOHRÁTKY (Jonáš a Nenáš, 1. – 2. třída)
Anotace: Zahrejme si s pohádkovým příběhem, zahrejme si na pohádkový příběh…
Klíčové kompetence: k učení, komunikativní
Vzdělávací oblasti: jazyk a jazyková komunikace, člověk a jeho svět

ZVÍŘECÍ KAMARÁDI UKRYTÍ V KNIHÁCH (1. – 3. třída)
Anotace: Beseda na motivy knih Terezy Říčanové Psí knížka, Kozí knížka…
Klíčové kompetence: k učení, komunikativní
Vzdělávací oblasti: jazyk a jazyková komunikace, člověk a příroda

PASOVÁNÍ PRVŇÁČKŮ NA ČTENÁŘE (pro končící 1. třídu)
Anotace: Děti prvních tříd před samotným pasováním navštíví alespoň 1x knihovnu; zúčastní se knihovnické lekce. Samotné pasování poté proběhne ke konci školního roku v Modrém salonku místecké pobočky Knihovny FM. Na tuto událost je možné pozvat také rodinné příslušníky.
Klíčové kompetence: k učení, komunikativní
Vzdělávací oblasti: jazyk a jazyková komunikace

SLOVOHRÁTKY (konec 2. tř. – 4. třída)
Anotace: Hravá beseda se slovy a zapeklitostmi českého jazyka.
Klíčové kompetence: k učení, komunikativní
Vzdělávací oblasti: jazyk a jazyková komunikace, člověk a jeho svět

PŘEKLEP A ŠKRALOUP (3. – 4. třída)
Anotace: Víte, že i věci stárnou? A co za tím vězí? Beseda nad stejnojmennou knihou s nádechem historie.
Klíčové kompetence: k učení, komunikativní
Vzdělávací oblasti: jazyk a jazyková komunikace, člověk a jeho svět

DOMOV (3. – 5. třída)
Anotace:
Co tvoří domov a co pro mě znamená? A co znamená jej opustit? Beseda nad knihami zabývající se tématem domova, jeho ztrátou a nalezením... (Např. knih Přání, Cesta a další)
Klíčové kompetence:
k učení, komunikativní, sociální a personální
Vzdělávací oblasti:
jazyk a jazyková komunikace, člověk a jeho svět

DĚDEČEK V RŮŽOVÝCH KALHOTÁCH (3. – 4. třída)
Anotace:
Hravá beseda s ekologickým nádechem o svérázném dědečkovi v růžových kalhotách.
Klíčové kompetence:
k učení, komunikativní, sociální a personální
Vzdělávací oblasti:
jazyk a jazyková komunikace, člověk a jeho svět, ekologie

INTERAKTIVNÍ KNIHY (3. – 4. třída)
Anotace: Víte, že existují netradiční knihy, s nimiž se hrát? Knihy, které vás překvapí a pobaví? Pojďme se na ně podívat.
Klíčové kompetence: k učení, komunikativní
Vzdělávací oblasti: jazyk a jazyková komunikace, umění a kultura, člověk a jeho svět

OD SEMÍNKA KE KNÍŽCE (3. – 4. třída)
Anotace: Víte jak a díky komu vznikají knížky? Pojďme se na to společně podívat.
Klíčové kompetence: k učení, komunikativní
Vzdělávací oblasti: jazyk a jazyková komunikace, umění a kultura, člověk a jeho svět

ČTENÁŘSKÝ DENÍK (3. – 5. třída)
Anotace: Jak si vést čtenářský deník, aby mě to bavilo? A k čemu je to dobré? Společně si řekneme, jak na to.
Klíčové kompetence: k učení, komunikativní
Vzdělávací oblasti: jazyk a jazyková komunikace

KDO ZDOBÍ KNIHY? (3. – 5. třída)
Anotace: Víte, kdo je ilustrátor? Něco si o nich a jejich tvorbě řekneme, představíme si jejich knihy.
Klíčové kompetence: k učení, komunikativní
Vzdělávací oblasti: jazyk a jazyková komunikace, umění a kultura

MÝTY, LEGENDY A STRAŠIDELNÉ BYTOSTI Z CELÉHO SVĚTA (4. – 5. třída)
Anotace: Máte rádi mytické bytosti a tajemné příběhy? Představíme několik bájných, strašidelných postav a historek, které se o nich tradují.
Klíčové kompetence: k učení, komunikativní
Vzdělávací oblasti: jazyk a jazyková komunikace, člověk a jeho svět

PŘÍBĚHOSTROJ (4. – 5. třída)
Anotace: Vstupte do kouzelného světa příběhu, který si sami vytvoříte…
Klíčové kompetence: komunikativní, sociální a personální, k učení
Vzdělávací oblast: jazyk a jazyková komunikace, člověk a jeho svět

FANTASTICKÝ SVĚT KOMIKSŮ (4. – 6. třída)
Anotace: Ponoříme se do obrázkového světa kreslených příběhů. Komiks nemusí být jen zábavné čtení, ale i hluboký příběh.
Klíčové kompetence: k učení, komunikativní
Vzdělávací oblasti: jazyk a jazyková komunikace, umění a kultura

PŘÍBĚHY PLNÉ NAPĚTÍ ANEB MÁME RÁDI DETEKTIVKY (4. – 6. třída)
Anotace: Detektivka není jen film pro dospělé, ale také spoustu napětí v knihách pro děti. Pojďme je společně vypátrat.
Klíčové kompetence: k učení, komunikativní
Vzdělávací oblasti: jazyk a jazyková komunikace

ÚVOD DO SVĚTA FANTASY PŘÍBĚHŮ (4. – 6. třída)
Anotace: Společně se ponoříme do kouzelného světa fantasy příběhů, ukážeme si, kolik fantastického se v něm vlastně ukrývá a kolik takových knih se v poličkách knihovny schovává.
Besedu doporučujeme v prosinci 2022, kdy bude v oddělení pro děti a mládež zároveň probíhat výstava ilustrací knihy Začarovaný hvozd Kláry Smolíkové.
Klíčové kompetence: k učení, komunikativní
Vzdělávací oblasti: jazyk a jazyková komunikace, umění a kultura

LETEM SVĚTEM LITERÁRNÍMI ŽÁNRY (5. – 6. třída)
Anotace: Proletíme světem nejrůznějších knižních žánrů s ukázkami populárních titulů.
Klíčové kompetence: k učení, komunikativní
Vzdělávací oblasti: jazyk a jazyková komunikace

STRAŠIDELNÉ A TAJEMNÉ PŘÍBĚHY (5. – 6. třída)
Anotace: Bojíte se rádi? Jde to i s knihou. Společně se ponoříme do fantastického světa horrorů a tajemných příběhů.
Klíčové kompetence: k učení, komunikativní
Vzdělávací oblasti: jazyk a jazyková komunikace, umění a kultura

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

MUZIKOTERAPIE (1. – 5. třída) (možno objednávat od února 2024)
Anotace: Rytmus, hudební nástroje, písně, hudební relaxace. To všechno najdete v muzikoterapii.
Klíčové kompetence: k učení, komunikativní, sociální a personální
Vzdělávací oblasti: jazyk a jazyková komunikace, umění a kultura


BESEDY PRO DRUHÝ STUPEŇ ZŠ / příp. SŠ
Besedy probíhající v hudebním oddělení / Teen Zone


TEEN ZONE (7. – 9. třída)
Anotace: Představení hudebního oddělení, TEEN ZONE a literatury pro mladé.
Klíčové kompetence: k učení
Vzdělávací oblasti: průřezové

FANTASTIKA (7. – 9. třída)
Anotace: Představení jednotlivých žánrů fantastiky literatury (Fantasy, Sci-fi, Horor)
Klíčové kompetence: k učení, komunikativní
Vzdělávací oblasti: jazyk a jazyková komunikace, umění a kultura

KOMIKS (7. – 9. třída)

Anotace: Jak komiksy číst a jaká je jejich historie? Představíme si i nejvýznamnější díla a jejich autory.
Klíčové kompetence: k učení, komunikativní
Vzdělávací oblasti: jazyk a jazyková komunikace, umění a kultura

KLUB 27 (8. – 9. třída)
Anotace: Představení hudebníků, kteří zemřeli ve věku 27 let. Víte, že mezi ně patřili i Kurt Cobain, Janis Joplin, Jimi Hendrix či Amy Winehouse?
Klíčové kompetence: k učení, komunikativní
Vzdělávací oblasti: jazyk a jazyková komunikace, umění a kultura, člověk a společnost

MADE IN JAPAN (8. – 9. třída)
Anotace: Japonská popkultura dobyla svět. Proč tomu tak asi je? Prozkoumáme také kreslený svět komiksů: manga, anime, otaku atd.
Klíčové kompetence: k učení, komunikativní
Vzdělávací oblasti: jazyk a jazyková komunikace, umění a kultura, člověk a jeho svět

NEBOJTE SE KNIHY POSLOUCHAT (7. – 9. třída)
Anotace: Jaké je knihy místo čtení poslouchat? Beseda s audioknihou W. Saroyana Tracyho tygr.
Klíčové kompetence: k učení, komunikativní
Vzdělávací oblasti: jazyk a jazyková komunikace, umění a kultura

MECHANICKÝ POMERANČ, VÁLKA S MLOKY, HUNGER GAMES a co je spojuje…  (8. – 9. třída + SŠ)
Anotace:
Co je dystopie, jaká je její historie a proč je vlastně důležitá? Řekneme si, před jakými hrozbami nás dystopické romány varují, a jak tomuto nebezpečí můžeme společnými silami zabránit.
Klíčové kompetence:
k učení, komunikativní
Vzdělávací oblasti:
jazyk a jazyková komunikace, ekologie, společenské problémy, umění a kultura

FAKE NEWS A NEBEZPEČÍ INTERNETU (8. – 9. třída + SŠ)
Anotace:
Jsou fake news „trendem“ 20. století? Jak se šíří a kdo jim nejvíce věří? A proč? Společně budeme hledat odpovědi na tyto, ale i další otázky, které se zabývají nebezpečím vyskytujícím se v online prostředí.
Klíčové kompetence:
k učení, komunikativní
Vzdělávací oblast:
jazyk a jazyková komunikace, informační gramotnost




zpět     nahoru     domů
tisk




Městská knihovna Frýdek-Místek, příspěvková organizace,
Jiráskova 506, 738 01 Frýdek-Místek,IČO: 47999721,
tel: + 420 558 113 412, +420 558 113 496
email:info@mkfrydek.cz, info@mkmistek.cz
Zřizovatelem Knihovny FM je statutární město Frýdek-Místek.
Evidenční číslo MK ČR: 2117



Zpracování cookies

Používáme cookies k optimalizaci webových stránek a služeb.
  Nezbytné cookies (funkčnost stránek)
Cookies třetích stran   Youtube - přehrávání vložených youtube videí
  Google analytics - statistika návštěvnosti
  AddThis - možnost sdílení na sociálních sítích
Vše o cookies, které používáme.